Hvordan gjøre butikk av journalistikk?

Er undersøkende journalistikk lønnsomt? Definitivt, mener Mark Hunter. På SKUP gir han oppskriften på hvordan journalistikk kan bli butikk.

Jens Egil Heftøy, 27.01.2010 15:58

 

Over hele verden diskuteres medienes forretningsmodeller og hvordan journalistikken skal opprettholdes i krisetider. VG brukte i fjor over 800.000 kroner på de diplomvinnende avsløringene av nettstedet Nakenprat.

Mark Lee Hunter står bak over 200 graveprosjekter for blant annet New York Times Magazine, Readers Digest og Le Figaro.

Han er den eneste som har vunnet IRE-priser både som undersøkende journalist og for forskning på journalistikk. I fjor utga han en håndbok i undersøkende journalistikk sammen med UNESCO.

Til SKUP kommer Mark Hunter for å fortelle deg hvordan du gjør undersøkende journalistikk til lukrativ butikk.

SKUPs jubileumskonferanse arrangeres i Tønsberg fra 19. til 21. mars.

Her kan du melde deg på.